PARLEM SOBRE EL PLE 💻
Hola a tothom de nou! En el dia d’avui anem a parlar sobre el PLE ( personal learning enviroment). Pot ser que, molts de vosaltres, mai hàgeu sentit parlar d’aquest terme, si us soc sincera, jo fins l’altre dia en la classe de TIC tampoc sabia de la seua existència. Doncs, el PLE fa referència com diu Adell y Castañeda (2010) al:
‘’ conjunt de ferramentes, fonts d’informació, connexions i activitats que cada persona utilitza de forma assídua per a aprendre’’.
Això vol dir que, nosaltres des de fa milers d’anys ens trobem envoltats d’espais, persones i objectes que ens proporcionen o no, cert tipus d’aprenentatge. Però, des de fa uns 20 anys, les noves tecnologies s’han convertit en la principal font d’aprenentatge, la qual cosa ha significat un canvi en la societat, ja que com diu Adell (2010)
‘’ Las oportunidades de aprendizaje y los lugares para aprender hoy en día son cualquier sitio y los tiempos son en cualquier momento’’.
D’altra banda, he elaborat el meu pròpi PLE perquè pugueu veure de forma més directa, l’impacte de les tecnologies en el meu entorn d’aprenentatge com futura mestra, ja que, utilitze les TIC per a tot allò en relació amb el meu creixement com docent.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
En primer lloc, he classificat el meu ple mitjançant icones, ja que per a mi, el fet de plasmar les coses de forma visual és de gran importància. Per a cercar la informació utilitze apps com safari, moddle , youtube, tik tok i Instagram. El tipus d’aprenentatge que obtinc varia un poc d’unes apps a unes altres, ja que, l’aprenentatge que em proporciona moodle o safari és més formal que el que Instagram i TikTok m’ofereixen. Ambdues formes reserca les considere igual de vàlides, sí que és cert que en apps com les últimes mencionades he d’anar amb cura amb allò que aprenc, ja que en molts casos es pot tractar d’informació falsa. A més d’això, com futura docent considere que, el PLE que he plantejat pot ser d’utilitat per a poder arribar als meus objectius com docent. D’altra banda, gràcies a l’aplicació de recordatoris del mòbil, aprenc a gestionar totes les tasques diaries que he de dur a terme a més de google calendar mitjançant el qual també planifique de forma setmanal, tot allò que he de fer. La manera en la que facilite la informació d’allò que faig és mitjançant mail, moodle i google drive. A més, cada volta que necesite realitzar edicions o muntatges de fotos i videos faig ús de picsart o Inshot. Doncs, per tot açò considere que les eines tecnològiques que faig servir són útils. Sí que és cert, que no estaria de més, incloure en el meu PLE ferramentes més ‘’científiques’’ com pot ser el google academy o Dialnet.
〰️Conclusions finals〰️
〰️Conclusions finals〰️
Després de conèixer en profunditat el concepte de PLE i haver elaborat el meu pròpi. Puc dir que, al igual que Peña, I. (2013) pense que és una eina trasformadora de dels processos d’ensenyança-aprenentatge i del sistema educatiu. És del gran importància prendre consciència de l’ús que fem de les tecnologíes per tal de reflexionar i poder ampliar els nostres coneixements o per contra, eliminar tot allò que no ens aporta. Gràcies a l’ús d’aquest recurs considere que a l’hora de treballar en la docència, puc aportar una nova forma de treballar i d’organitzar-me, a més de integrar aplicacions i recursos nous en les activitats plantetjades a l’aula. Treballar des d’una nova perspectiva és necessàri per a les generacions actuals, ja que cal adaptar-se al que realment els motiva i els crida l’atenció.
Per concloure, tindre consciència que és el que ens proporciona el nostre PLE és fonamental. Gràcies a això, podem organitzar millor la nostra gestió del coneixement a més d'adonar-nos més ràpidament de les errades o interferències així com dels punts forts que hi podem trobar en el nostre camí educatiu. A més, podem aportar dinamisme a les activitats de l’aula amb la tecnología, fet que en la majoría dels casos fomentarà la motivació i les ganes d’aprendre del nostre alumnat.
Referències 🔎
Adell, J. (2014). Els entorns personals d'aprenentatge (Eduland - Youtube)
Peña, I. (2013). El PLE de investigación-docencia: el aprendizaje como enseñanza.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada