APRENEM AMB MIREN💡

 

Hola de nou a tots i a totes!, ja feia dies que no em passava per ací. La veritat és que he tingut uns dies un poc sobrecarregats de feina i volia escriure-vos un blog que realment us aportara alguna cosa profitosa. I per aquest motiu estic encetant una nova entrada! El dia passat a la classe de TIC va vindre Miren, una docent de l’Isidor Andrés, col·legi públic de Castelló. A aquesta docent se li coneix per la seua magnífica forma de treballar i la gran quantitat de coneixements que té sobre l’àmbit educatiu en infantil.


En primer lloc, per explicar-nos un poc com ella gestiona tots aquells recursos educatius, ens va presentar el portal web Symbaloo, que es tracta d’un  recopilatori on el seu contingut es troba de forma més visual.


Fotografia de abbyladybug en Flickr


Com he dit adés, Miren té un gran repertori de materials per treballar totes les àrees del currículum, però en concret, ella va vindre a la nostra classe a parlar-nos un poc sobre com treballa ella la robòtica en EI i tots els recursos que nosaltres, com futurs docents, tenim al nostre abast.


La Robòtica en EI 

  1. Garanteix la  motivació en el nostre alumnat 
  2. És una eina per a treballar contingut de totes les assignatures
  3. Aprenentatge amb robòtica
  4. Desenvolupa l’aprenentatge per indagació, l’aprenentage per assaig i error. 

QUÉ ROBOTS PODEM TENIR AL NOSTRE ABAST?


1. BEEBOT ( ES MOU 15 CM)

Fotografía d’Anthony evans en Flickr 


ROBOT DOC ( ES MOU 15 CM)


És més económic que el beebot i té tres modalitats de joc:

- Mode lliure

- Mode educatiu 

- Mode joc


ROBOT MOUSE ( ES MOU 12 CM)


COKO 

Serveix per anar programant-lo afegint-li plaquetes. A més, pots donar-li unes porques ordres. Aquest robot menja, parla i permiteix als nens de 3 anys treballar de forma molt fàcil la programació senzilla. A més, ajuda als nens en els seus primers passos a la codificació. MOLT IMPORTANT deixar clar al nostre alumnat que NO és un joguet. 


ROBOTS DE TERRA AMB TAULETA ELECTÒNICA

 BLUEBOT

Es pot utilitzar manualment o amb una tauleta. Requereix un nivell superior, ja que, ells han de   programar sense veure que el robot es moga. Aquest robot s’introdueix en el primer cicle de primaria, ja que hem d’establir una seqüència des de Infantil.


NEXT 2.0  Y DASH

El problema que ens trobem amb el robot NEXT és que la gorra que porta despista i confón als nens, ja que prenen més atenció a la direcció que esta marca pensant que és la correcta, a més tapa els ulls del robot. Miren no ens el recomana.


El robot DASH  funciona amb 5 aplicacions que contenen una dificultat que va aumentan de forma gradual. Només el podem utilitzar mitjançant aplicacions. És un nivell més avançat que el robot COKO, es pot treballar en 5 anys però hem de necessitar dispositius electrònics per a tots els alumnes. Miren, el va descartar perque considerava que no servia per a treballar robòtica en infantil. Per contra, en el segon cicle de primària sí que podem treballar un munt de coses.


PANELS DE TERRA 

Són panels que ens permeten treballar totes les àrees del curriculum.


PROGRAMACIÓ SENSE ROBOTS

  • Joc educatiu de programació no digital que permet introduir als nens en la programació. Per aixó utilitzem targetes amb ordres i personatges, panels en els quals es poden fer estructures grans. És molt útil per als alumnes de 3 anys per a que ells puguen veure en  el seu propi cos el tema de les ordres. 

  • En PINTEREST podem trobar jocs d’orientació espacial per seguir xicotetes instruccions i anar d’una localització al seu destí.


SI TENIU APPLE PODEU TROBAR  UNA APP DE BEBOOT

ALTRES APPS: SCRASHJUNIOR, CODE KARTS, TYNKER


ACTIVITATS:

  1.  Gyncanes i  presentació
  2.  Creixement  en harmonia ( panels de les emociones, que combinen codigs QR i emocions) 15x15
  3. Descobriment i exploració de l’entorn ( panels de les desenes amb carreteres)
  4. Comunicació y representació de la realitat ( els noms i foto o solament noms) es pot adaptar segons les necessitats de l’alumnat. També hi ha panels de figures geomètriques. Cossos geomètrics amb realitat augmentada.
  5. Lectoescriptura (panel dels noms o de lletres, vocals majúscules minúscules) buscar la paraula.
  6. Robòtica, codi qr i realitat augmentada (AR flashccards) (bidi) el qr té el nom de alguna cosa i de ahi hi ha que fer un circuit fins la imatge del nom.
  7. Amb pals de gelat fer recorreguts per grups (5 ANYS)

🤖 REPTE  ROBÓTIC 🤖

- Cuatre panels de recorreguts bàsics (per a superar el repte has d’arribar a Bob Esponja d’una tanda)
- 7 missions , dos dies a la setmana practicaven i els divendres qui volia es presentava al repte
- D’aquesta forma utilitzen aquest mètode per arribar a un nivell de dificultat superior

Moments per a la robòtica: assemblea amb desdobles, racons amb supervisió, taller de pares, tallers matemàtics (orientació espacial i robòtica).


Podem treballar la realitad virtual en l’aula

Com? comprant ulleres de cartró i colocarles al mòbil amb un vídeo de YouTube de 360 graus. Són prou económiques, el seu preu es troba al voltant de 10 euros. Amb el seu ús podem atraure l’atenció dels més petits i fomentar un esperit motivador i explorador en ells. L’ús de les TIC a l’aula són necessàries per renovar les noves formes d’impartir els coneixements i per a apropar l’educació a les necessitats de la societat actual. Doncs, a més són formes dinàmiques i vivencials, les quals aconseguiran que l’alumnat asolisque els continguts d’una manera més profunda. En el blog de Miren podreu trobar un gran ventall de possibilitats de treball amb les TIC que de segur que als infants els encanten i puguen gaudir junt a vosaltres del procés d’ensenyança-aprenentatge.


I fins ací el blog d’avui! espere que hajeu après tantes coses com vaig aprendre jo en la classe de TIC, ací us adjuntaré l’enllaç al blog de Miren per si us interessa donar-li una ullada a tot el que fa. 

Moltes gràcies per estar un dia més, fins la próxima!


ADEU





Comentaris

Entrades populars