COMPETÈNCIA DIGITAL EN INFANTIL 👧🏼👦🏽
Hola de nou a tots i a totes! En l'anterior blog vam parlar sobre la competència digital i la veritat és que va ser molt interessant. Doncs, en el dia d'avui, anem a seguir parlant del mateix tema, però en referència a l'àmbit d'infantil. Què us pareix?, comencem!
La importància d'educar als nostres nens i les nostres nenes perquè siguen competents digitalment, és cada volta major. Necessitem evolucionar com a docents i saber adaptar la nostra pràctica a les noves generacions amb el fi d'aportar-los les competències que necessiten. Per aquest motiu, des de l'equip docent, hem d'estar preparats per a saber formar als nostres alumnes en referència al món digital.

Este obra cuyo autor es Carla Serer está bajo una licencia de Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons.

Este obra cuyo autor es Carla Serer está bajo una licencia de Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons.
💭 1. CREUS QUE EL CURRÍCULUM REFLECTEIX ADEQUADAMENT LA COMPETÈNCIA DIGITAL?
Doncs bé, una volta he pogut llegir el currículum, considere que sí que reflecteix de forma adequada la competència digital en infantil tot i que abasta aspectes importants com la responsabilitat, la privacitat, la comunicació, etc. Com hem pogut llegir unes línies més amunt, el currículum considera que les eines digitals són fonamentals per afavorir la motivació educativa, com també és indispensable el seu correcte i responsable ús.
💭 2. DE QUINA MANERA INTEGRARIES LES TIC A L’AULA PER DESENVOLUPAR LA COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT SEGUINT LES DIRECTRIUS DEL CURRÍCULUM.
La realitat és que les noves generacions necessiten eines que incentiven la seua motivació per aprendre. Així doncs, les TIC ens permeten obtindre una gran varietat de recursos perquè els més petits aprenguen amb allò que més els crida l'atenció (els dispositius electrònics).
Però si us soc sincera, no és una feina fàcil, ja que es tracta d'alumnes d'una curta edat els quals no es troben madurativament preparats per a entendre tots els riscos que comporta utilitzar les TIC. Doncs, la posada en pràctica que o faria a l'aula seria amb perfils totalment protegits i amb accessos restringits segons a què zones de la xarxa, a més també treballaria sempre baix el consens amb les famílies, donant xarrades informatives perquè elles mateixes des de casa, també col·laboren en el desenvolupament de les competències digitals del nen o la nena.
I fins ací és tot per avui, espere que hageu trobat interessant l'entrada, ens veien prompte!
ADEU!
Referències🔎
Generalitat Valenciana, (2021). Marc Valencià de Competències Digitals. Digcomp_CV. https://innova.gva.es/documents/169273731/173739103/Marc+Valenci%C3%A0%20de+Compet%C3%A8ncies+Digitals+Digcomp_CV/07dd9bd3-3d63-464b-91b4-72739412b58c
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada