PROPOSTA D’ACTIVITAT EDUCATIVA AMB ROBÒTICA 🎨
Hola a tots i a totes!, en el dia d'avui parlaré sobre un tema molt important, el pensament computacional i la robòtica. A més, us mostraré un model d'activitat que he realitzat amb el meu equip de treball amb el fi de treballar la perspectiva de gènere conjuntament amb la robòtica.
Què és el pensament computacional?
‘’El pensamiento computacional implica resolver problemas, diseñar sistemas y comprender el comportamiento humano, haciendo uso de los conceptos fundamentales de la informática". Es decir, que la esencia del pensamiento computacional es pensar como lo haría un científico informático cuando nos enfrentamos a un problema», (León, J.M. 2020).
Com l’introduïm?
Podem introduir-lo mitjançant jocs de taula que requerisquen petites programacions. Una volta el nostre alumnat haja adquirit un mínim de competència i pensament computacional, passarem a treballar amb robots com el bee bot o el blue bot, entre altres.
US PRESENTE LA NOSTRA ACTIVITAT
Aprendre a partir de l’assaig-error.
Conèixer diferents referents artístics, tant homes com dones.
Treballar les direccions i els moviments, plantejant problemes senzills.
Potenciar el pensament computacional, la concentració i la ubicació espacial.
Desenvolupar habilitats i competències a través de la resolució de petits reptes d'aprenentatge amb l'ús de la robòtica i la programació.
Interessar-se per peces artístiques de pintors i pintores importants.
COM I QUÉ AVALUAREM?
L’observació serà una peça clau per al nostre procés d’avaluació, per aquest motiu, des de la posada en marxa de l’activitat fins al seu fi, les docents anirem observant de forma contínua per a anotar en
les rúbriques prèviament realitzades, tot allò que hem apreciat durant el seu tot el transcurs. D’altra banda, també realitzarem una rúbrica on avaluarem l’activitat que hem proposat, amb l’objectiu de saber si ha funcionat bé o per contra no, i poder millorar.
INSTRUMENT PER AVALAUAR : RÚBRICA.
Finalment, a mode de cloenda m’agradaría reflexionar una mica sobre l’ús de la robótica en les aules. La veritat és que des del meu punt de vista, es tracta d’un recurs molt versàtil, ja que, ens permet abordar una infinitut de temàtiques i continguts. A més, també ens permet adaptar el contingut a les necessitats físiques i psiquiques dels nostres infants i als seus ritmes d’aprenentatge. Sens dubte, en el meu futur com a docent si tinc la possibilitat de treballar amb robótica, no dudaré en emprar-la, encara que, el cost d’aquests aparells és una mica elebat i no tothom pot adquirir-lo. I fins ací l'entrada d'avui, espere que us haja inspirat la nostra proposta d'activitat amb la robòtica i les arts. Ens veiem en la següent entrada.
ADEU!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada