UN PAS MÉS CAP A LA ROBÒTICA EN INFANTIL🤖

 

Hola de nou!, en l'entrada d'avui anem a parlar sobre els jocs introductoris a la programació. Segurament, si vau estar en l'entrada del dia passat, trobareu prou relació ja que parla de quan  Miren ens va mostrar totes les possibilitats que tenim a l'hora de treballar la robòtica en infantil. Doncs bé, el passat dijous vam entrar a classe i ens vam trobar una cosa que per a res esperàvem. Totes les nostres taules tenien un joc de taula diferent.

En un primer cop de vista, no ens vam adonar que es tractava la proposta que Gràcia ens hi havia plantejat. Però apropant-mos una mica més, ens vam adonar que tots aquells jocs de taula tenien molt per ensenyar-nos. Per aquest motiu, la dinàmica que vam seguir va ser anar rotant per grups al voltant de totes les taules i manipular aquells jocs. 

I ara, potser que us pregunteu quina relació hi ha entre aquests jocs i la robòtica. Aquesta mateixa pregunta em vaig fer jo i la resposta és MOLTA. Tot i que, ens serveixen com a pas previ al treball de la robòtica en infantil, ja que, gràcies a ells, podem aconseguir desenvolupar el pensament computacional en els més petits. A més, com diu González, M. C. P. (2011) els jocs de taula en infantil promouen la socialització  entre iguals, l’autopercepció i confiança pròpia.

Foto de Robowonderkind en Unsplash

Aquests jocs dels quals us estic parlant són els següents:

🎲Bits and bytes: joc de cartes de codificació. Es tracta d'un joc que requereix un nivell més elevat, la qual cosa fa que es trobe dirigit cap a xiquets i xiquetes d'edat més avançada.

🎲 Making making: conté trossos de paper de plata connectats a una Raspberry i a un ordinador. Amb l'aplicació de Scratch piano, els nens poden tocar el paper de plata i sona una nota musical diferent.

🎲Scottie go!: també té un grau de dificultat superior, per la qual cosa és per alumnat més major. El que han de fer en el joc és ordenar fitxes per a obtindre un programa correcte.
🎲 Let's go code!: format per un tauler en el qual es treballen instruccions amb targetes (avant-arrere, esquerra-dreta).
🎲Robot turtles: L'edat aconsellada és entre 4 i 5 anys. Consta que, a partir d'un mall de cartes, els xiquets i les xiquetes han de buscar els premis i aprendre aspectes bàsics de programació.



Licencia de Creative Commons
Jocs de programació by Carla Serer is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional License.




                                                                                                                                                          
 

Tots aquests jocs hem pareixen molt interactius i interessants per a usar-los en els infants. A més, són una proposta de treball molt bona baix el meu parer, ja que els introdueix en d’una forma o altra cap al pensament computacional. Si esteu interessats a saber més al voltant d'aquests jocs, en la xarxa podreu trobar més informació en relació al preu, la dinàmica de jocs, les edats aconsellables, etc. Gràcies per estar un dia més, ens veiem a la pròxima entrada.

ADEU!


Referències 

González, M. C. P. (2011). Los juegos de mesa en la educación infantil. Pedagogía Magna, (11), 354-359.





Comentaris

Entrades populars