Descobrim l’ACAD 🔎
Hola a tothom de nou! hui us porte una entrada molt interessant que pot resultar-vos prou útil tant com si us dediqueu a la docència com si no.
Sabeu què és l’ACAD?🤔
Doncs, com afirma Goodye, P., Carvalho, L., Yeoman, P., Castañeda, L., & Adell, J. (2021) és una eina didàctica creada amb l‘objetiu de comprendre i disenyar les millors situacions d’aprenentatje, a partir del coneixement de les relacions i els elements que es situúen en l’activitat d’aprenentatge.
1. Mall de color verd 🟢
S’encarrega del disseny de l’espai en el qual es va a treballar. Quan ens trobem amb aquest color, serà moment de decidir la distrinució de l’espai i l’estructura del mateix. Per aquest motiu, haurem de tindre en compte els materials que seràn necessaris per a dur a terme l’activitat i els espais en els quals es desenvoluparà aquesta. Alguns exemples de tarjetes que es podrien trovar serien aula, estudi col·laboratiu, tauletes, etc.
2. Mall de color blau🔵
En aquest mall, es treballa la pedagogia que es durà a terme en l’activitat o dinàmica dissenyada. Per aquest motiu, algunes tarjetes que es podrien trovar son: Aprenentatge com a procés d’instrucció, Aprenentatge com a participació i interacció social, etc.
3. Mall de color groc🟡
En el color groc, es tindrà en compte el diseny de les tasques de coneixement. És a dir, qué paper tindrem nosaltres com a docents i quin rol adoptarà l’alumnat. Entre les tarjetes d’aquest color, es poden trovar : foro/debat, classe magistral, avaluar el teu pròpi treball, mitjans basats en la imatge,etc.
4. Mall de color taronja 🟠
El mall taronja va destinat al disseny de la interacció social que durà a terme l’alumnat. Els rols que cadascú d’ells tindran i la relació que hi haurà. Per aquest motiu, hi podrem trovar tarjetes com: Grup, individual, persona que treballa en la tasca, audiècia,etc.
Com hi podeu observar ACAD Toolkit és una admirable ferramenta que ens permet tindre una major perspectiva a l'hora de dissenyar una activitat a l'aula. Tot i que, ens ajuda a tindre en compte tots els elements fonamentals que entren en joc cada volta que es treballa en dintre de l'aula. Potser ara us pregunteu el ''perquè'' és tan important fer ús d'aquesta eina educativa.
El que passa a l'interior de les aules no s'ha de quedar ahí, sinó que és de gran importància que s'integre a la família també en tot aquest procés educatiu. A més, també s'ha de ser conscient del context real de l'aula, els recursos dels quals disposem, el tipus d'alumnat amb el qual estem treballant, què és el millor per a ells,etc. Per aquest motiu,ACAD entra en acció.
Per si voleu saber més.. sobre aquest recurs us deixe un enllaç obtingut del repositori de l’UJI prou interessant.
〰️〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️ 〰️〰️
D’altra banda, en la posada en pràctica d’aquest recurs a classe, es va dividir en tres sessions. En LA PRIMERA SESSIÓ que vam treballar l’ACAD, Gràcia ens va fer una breu introducció sobre que consistia aquesta nova eina. Ella, ens va aportar la informació que us acabe d'explicar unes línies amunt i tot seguit, vam començar a treballar amb aquest recurs tan innovador. La tasca que vam fer va ser analitzar amb l'ACAD la nostra activitat que vam plantejar amb el Bee Bot uns mesos enrere. Cada grup es va dividir en dos subgrups i vam analitzar per separat l'activitat. En acabar, vam posar en comú allò que havíem analitzat, quines targetes havíem escollit i vam veure quines teníem en comú i quines no, d'aquesta manera havien d'arribar a un mateix punt fent una selecció el grup complet de quines descartàvem i quines ens quedàvem.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
La SEGONA SESSIÓ de treball amb l'ACAD va estar destinada a l'estudi del mall blau, la relació que té amb els altres components educatius i quina proposta de millora podríem oferir al nostre treball. Aquesta part va ser una mica difícil, ja que arribar a una mateixa opinió de grup ens va costar una mica, però finalment ho vam aconseguir.
Per finalitzar, en la TERCERA SESSIÓ, vam realitzar una enquesta sobre el nivell d'utilitat i la nostra satisfacció enfront de l'ús d'aquesta eina. Fet que ens ha fet reflexionar molt sobre les sessions anteriors i tot allò que hem fet.
REFLEXIONS FINALS....
A tall de cloenda cal dir que, l'ACAD és tot un descobriment per mi com futura docent. No sabia de la seua existència fins fa ben poc i quina llàstima! Amb aquesta eina he trobat una forma eficient, ràpida i segura d'organitzar-me i organitzar la meua tasca com futura docent. A causa de la seua eficiència i a la gran innovació que aporta, considere que tots els docents haurien de començar a utilitzar-la, de segur que les pràctiques educatives millorarien a gran escala.
I fins ací l’entrada d’avui, espere que us haja agradat tant com a mi. Us espere el pròxim dia!
REFERÈNCIES
Goodye, P., Carvalho, L., Yeoman, P., Castañeda, L., & Adell, J. (2021). Una herramienta tangible para facilitar procesos de diseño y análisis didáctico: Traducción y adaptación transcultural del Toolkit ACAD. Pixel-Bit.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada