Hola a tots de nou ! fa prou setmanes que no em passava per ací, però hui us porte una entrada molt interessant la qual estic segura que us encantarà.
Heu sentit parlar alguna volta de la realitat aumentada?
Doncs, tal com diu Bello, C. R. (2017) és una tecnologia que complementa la percepció i interacció amb el món real i que a més, ens permet estar en un entorn real augmentat amb informació addicional generada pels aparells electrònics. Hui dia, la realitat augmentada està començant a ser introduïda en l’àmbit acadèmic amb la finalitat de proporcionar un aprenentatge més vivencial i noves maneres d'aprendre. Per això, com vam veure en classe, es fan ús una sèrie d'aplicacions com són:Augment 3D o AR Real Animals.
Foto de Jessica Lewis en Unsplash
Aquesta eina consisteix en la creació d'un món virtual en el qual nosaltres podem accedir i realitzar una sèrie d'accions vivint-les com si realment estiguérem en el món real. Aquesta realitat virtual part d'un espai completament digitalitzat al qual nosaltres accedim mitjançant unes ulleres virtuals. Actualment, en el món educatiu és complicat disposar d'aquest recurs degut al seu alt cost i els baixos recursos econòmics que tenen la majoria de les escoles. No obstant això, existeix una opció més econòmica que són unes ulleres de cartó en les quals el docent introdueix el seu telèfon mòbil amb un vídeo de Youtube el qual tinga vista de 360º i en el qual l'alumnat quan es col·loca aquelles ulleres, sent que està en aquell lloc.
Per si és del vostre interès, ací us deixe el link a les ulleresclic ací.
(2015, 27 noviembre). Google Cardboard montaje en español [Vídeo]. YouTube.
A més de la realitat augmentada, també existeix el que s’anomena realitat mixta. Aquest concepte també el vam esmentar a classe fa uns dies. Aquest consisteix com diu Bockholt, N. (2017) en superposar seqüències en un temps real dins d’una realitat virtual. Per a dur a terme aquest mètode cal escanejar amb una tauleta o un telèfon móvil l’espai real en temps real. Després, mitjançant aplicacions com Halo AR es pot dur a terme la fusió entre el món real y el virtual. Ací us deixe un vídeo sobre aquesta app:
Ararat, A. (2021, 3 marzo). Halo AR- App para ejercicios con Realidad Aumentada[Vídeo]. YouTube.
Cal dir que moltes voltes s’ens pot fer una mica difícil de diferenciar ambdues realitats, ja que són conceptes prou nous. Però és important ser coneixedors de què la realitat mixta és la més utilitzada en l’àmbit educatiu degut al seu fàcil accès i els grans beneficis que té. Per exemple, s’utilitza per a què els nens i les nenes aprenguen coses com el cos humà, art, conceptes espai-temporals, etc.
Doncs, desprès de fer una mena d’introducció sobre la realitat virtual, m’agradaría compartir amb vosaltres la meua experiència a classe treballant amb ella. Cal resaltar que, vam possar a la pràctica la realitat mixta, posat que com us he esmentat adès és la que es sol utilitzar en les escoles.
En primer lloc, Gràcia ens va repartir uns dibuixos els quals vam haver de acolorir. Desprès, ens van proporcionar tauletes que tenien dues aplicacions instalades (Quiver i Chromville) i vam escanejar els dibuixos. De sobte, els dibuixos van passar a estar en 3D!
En segon lloc, a la següent sessió vam conèixer el meravellòs Halo AR el qual us he explicat adès. Aquest mateix día s’ens va propossar una pràctica que consistía en utilitzar la realitat aumentada a partir del recurs que vam emprar quan vam treballar amb el Beebot. Doncs, la nostra proposta amb realitat augmentada va consistir en el coneixement de pintores i pintor importants en la història i el reconeixement de la seua obra més important.
Per a dur a terme aixó, vam imprimir una obra de cadascú i ens vam grabar amb el telèfon mostrant l’obra i explicant curiositats i informació rellevant sobre el pintor o la pintora. Després, vam obrir l’aplicació Halo AR i vam crear una carpeta on vam escanejar les fotografíes dels cuadres i vam adjuntar el video gravat. D’aquesta manera, tothom que escanejara els cuadres amb l’app Halo AR podría veure en realitat augmentada el vídeo explicatiu d’aquest.
Sens dubte, la tecnologia ens permet aprendre d’una forma més significativa, amb el transcurs d’aquests anys m’he adonat que gràcies a les propostes interactives i innovadores, he conseguit tenir un aprenentatge més ple i satisfactori. Per contra, sempre que he hagut d’aprendre o de conèixer qualsevol cosa mitjançant un mètode menys atractiu i més tradicional, no he pogut gaudir de la mateixa manera. Doncs, als nens i a les nenes d’avui dia, els passa el mateix. En definitiva, les conclusions a les que arribe una volta he treballat amb la realitat augmentada són que és una eina molt potent per a dur a terme una educació i un procés d’ensenyança óptim, de qualitat i adaptat a la realitat que vivim. Doncs, és un recurs atractiu per als nens i les nenes, la qual cosa potència la seua motivació i el seu interès per aprendre. La vida es troba en constant evolució al igual que les persones, per aquest motiu l’escola no es pot quedar enrrere, ha d’adoptar noves metodologíes i nous elements per a educar i ensenyar. Sens dubte, la realitat augmentada ens obri moltes portes.
I fins ací l’entrada d’avui, espere que us haja agradat tant com a mi. Gràcies per estar un día més.
ADEU!
REFERÈNCIES🔎
Bello, C. R. (2017). La realidad aumentada: lo que debemos conocer. Tecnología Investigación y Academia, 5(2), 257-261.
Bockholt, N. (2017). Realidad virtual, realidad aumentada, realidad mixta. y¿ qué significa" inmersión" realmente. Retomado de: https://www. thinkwithgoogle. com/intl/es-es/canales-de-publicidad/tecnologiaemergente/realidad-virtual-aumentada-mixta-que-significa-inmersion-realmente.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada